Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти є однолітком Луганської області.
...Він завжди був частиною долі вчительства Луганщини. Тут педагоги підвищували кваліфікацію, вдосконалювали професійну майстерність. Тут завжди вирувало джерело педагогічної творчості. Тут теоретичні знання поєднувалися з кращим педагогічним досвідом і слугували ідеї високої соціальної місії вчителя. Пройшовши довгий шлях становлення й розвитку, вітчизняна післядипломна педагогічна освіта є в наш час однією з найважливіших ланок системи безперервної освіти. Сучасні тенденції модернізації освіти в Україні зумовлюють орієнтацію післядипломної педагогічної освіти не лише на здійснення традиційної для неї функції оновлення знань і вмінь, а й на розвиток професійної культури, самосвідомості педагогів, формування в них гуманістичних психологічних установок, соціально значущих мотивів професійної діяльності. Це означає посилення світоглядної, смислотворчої функції післядипломної освіти педагогів.
...Діяльність інституту вдосконалення вчителів, а потім – інституту післядипломної освіти на всіх етапах біографії була пов'язана з управлінськими структурами, методичними кабінетами, педагогічними колективами шкіл, іншими вищими навчальними закладами.
...Сьогодні досвід Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відомий в Україні. Про це свідчить схвалення його на засіданні Президії АПН України (квітень 2003р.), на Вченій раді Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти (листопад 2002р.).
...За багаторічну інноваційну діяльність у галузі післядипломної освіти на Міжнародних виставках «Сучасна освіта в Україні» та «Інноваційні технології навчання» інститут нагороджено 10 дипломами, трьома медалями, двічі присвоєно Почесне звання «Лідер сучасної освіти» та звання лауреата в номінаціях «Інновації у вихованні молоді» та «Інновації у післядипломній освіті дорослих». Розвиток системи післядипломної освіти є результатом значної уваги Луганської обласної Ради, Луганської обласної державної адміністрації до проблем учительства Луганщини, до виконання державного завдання модернізації освіти.