Дирекція освітніх програм Intel в Україні сердечно вітає Вас із початком нового навчального року, року нових досягнень, звершень!
Хочемо нагадати, що всі освітні програми Intel здійснюються в рамках корпоративної соціальної відповідальності. Понад 100 мільйонів доларів кожного року корпорація Intel вкладає в розвиток освіти світу. І це не допомога грошима. Не «риба», а «вудка». Ми створюємо сучасні курси, програми, ресурси для вчителів, учнів та студентів, які не просто відповідають вимогам сьогодення, а й передбачають вимоги суспільства майбутнього.
З самого початку впровадження першої програми Intel « Навчання для майбутнього» у 2003 році ми почали говорити про необхідність модернізації освіти залдя підготовки суспільства до економіки знань. Тоді, 7 років тому, це був новий термін, нове поняття і не всі розуміли чим відрізняється економіка індустріального суспільства від економіки знать, і чому про це треба думати і пам’ятати вчителям. Чому саме формування навичок ХХІ століття і розвиток навичок мислення високого рівня ( теж на ту пору невідомі терміни) є нарізними каменями в наших програмах і такими важливими у формуванні працівників майбутнього. МИ говорили про мобільні технології та можливість отримання інформації будь-де, будь-коли, тому головними питаннями при навчанні мають бути не «Що? Де? Коли?» ( на ці питання дасть відповідь будь-яка пошукова система), а « Яким чином? Чому? З якою метою?» тощо. Головним стає не відтворення знань з підручника, а створення нових знань та технологій.
Intel, як компанія яка створює нові технології і прогнозує їх подальший розвиток, може зазирнути у майбутнє на 15-20 років та передбачити , що буде відбуватися в суспільстві та економіці країн світу з розвитком нових технологій, які саме людські ресурси зможуть, по-перше, швидко опановувати такі технології, якісно використовуючи їх на благо людства та розвитку своєї держави, по-друге, самі зможуть бути успішними і конкурентоспроможними в інформаційному суспільстві, а по-третє, зможуть зробити країну, в якій вони мешкають, технологічно розвинутою, незалежною від природних ресурсів, як це вже відбувається у провідних країнах світу.
Саме розуміння якості програм Intel, їх ефективності та відповідності світовим стандартам забезпечує їх популярність та підтримку у всіх регіонах України.
При загальній успішності програм та інновацій Intel, не у кожній області вони впроваджуються однаково успішно. Це, без сумніву, турбує нас, але аналіз стану інформатизації країни та окремих навчальних закладів показує, що не всі ще готові до програм такого рівня. Що стоїть на заваді? Розвиток інфраструктури ( пропорція кількості учнів на 1 комп’ютер в окремому навчальному закладі інколи складає 150:1. Сто п’ятдесят дітей на 1 ПК! Порахуйте, скільки активного часу в тиждень в таких умовах кожен окремий учень зможе не просто займитись із комп’ютером, а ще ї напрацьовувати навички ХХІ століття? Навіть, якщо у багатьох учнів є комп’ютери вдома, але чи використовують вони їх задля свого розвитку і навчання? В багатьох випадках - відповідь «ні»! Інша проблема - готовність вчителів до використання технологій та інновацій в цілому, і що немаловажливо, чи є у нього умови для інновацій? Ми спостерігаємо, що навіть якщо вчитель пройшов навчання за програмою, зрозумів підходи та опанував нові методи, повертаючись до школи, він не може потрапити в комп’ютерний клас, не може перестроїти навчальний процес під проектні та проблемні методи навчання, створити ситуацію природної інтеграції предметів, бо він залежить від класно-урочної системи, від формату плану уроку, якого вимагає завуч, від вимог санітарно-епідеміологічних норм , які, до речі, не змінювались з 1998 року, та від багатьох інших чинників.
Але там, де створено сприятливі умови до інновацій, де є сучасна техніка та адміністративна-методична підтримка з боку керівництва, розуміння важливості підготовки дітей до інформаційного суспільства та економіки знань, там програма не просто квітне! Там вчителі починають навчати по новому, там учні приймають участь в дослідницьких проектах , там вони навчаються швидко опрацьовувати великі кількості інформації, аналізувати, самостійно оцінювати свої досягнення та планувати розвиток своїх компетентностей, там вони проживають у проектах різні ролі, навчаються вирішувати проблеми, творчо ставитись до справи, ефективно спілкуватись, презентувати свої спільні досягнення, готуватись до швидкоплинного майбутнього тощо.
Почитайте історії успіху таких вчителів та учнів на сайтах Intel і ви побачите різницю. При чому, це спрацьовує як у звичайній загально-освітній школі, так і у закладах для обдарованих дітей, так і у закладах для дітей з особливими потребами, а також в ПТУ и навіть у ВНЗ!
За 7 років програма Intel «Навчання для майбутнього» поширилась на всі області, на 4 освітні системи (середня освіта, вища педагогічна освіта, професійно-технічна освіта, післядипломна педагогічна освіта). З’явились програми для обдарованої молоді (Intel Eco-Ukraine; Intel Techno-Ukraine; Intel Educator Academy). З’явились програми з прикладної інформатики для позашкільної освіти: «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти», «Комп’ютерні технології для майбутньої професії » , «Комп’ютерні технології для підприємництва». За цей час створено дистанційні курси Intel, аналогів яких поки що не має в Україні. Ми почали проводити вебінари, створили веб-спільноти і багато-багато іншого, цікавого і корисного.
Зараз, через 7 років від початку програм, ми не маємо нікого переконувати. Результати програм Intel самі переконують тих, хто ще не приєднався до них.
Ми щиро вдячні чисельним вчителям, викладачам, тренерам та координаторам програм Intel, за те, щи зрозуміли і повірили в Програми Intel з самого початку! А те, що всі ці роки ви разом із нами - це дійсно дивовижна річ! Ми проаналізували, що 80 % тих, хто пройшов навчання за однією чи інфшою програмою, досі залишаються в них. Вони проходять майстер-класи, приймають участь у конкурсах та спільнотах, навчаються самостійно чи дистанційно, користуються ресурсами Intel в он-лайні тощо.
Інвестиції в освіту, культуру, інформатизацію - ось що може створити основу для нової, сильної та квітучої України. Хоч би яким далеким не здавалося це світле майбутнє, воно неодмінно настане. І набагато швидше, ніж ми можемо сьогодні уявити. Адже Україна готова до змін, і ви є тією рушійною силою, яка уможливлює їх.
Насьогодні колектив прихильників та послідовників освітніх програм Intel в Україні складає майже 200 000! Всі ми є членами однієї світової Intelлектуальної спільноти, яка несе в освітнє середовище інновації та новітні технології!
Бажаємо вам наснаги, невтомного творчого пошуку, відданості обраній професії, здоров'я. Пам'ятаймо - разом ми сильні!
З повагою,
Тетяна Нанаєва та
дирекція освітніх програм Intel в Україні