Напередодні тренінгу проведіть зустріч з працівником, який відповідає за технічну підтримку комп'ютерного класу та мультимедійного обладнання, з керівником організації, в якій проводитиметься тренінг. Обговоріть план проведення занять, призначте відповідальних за кожен вид діяльності та свої функції. Визначте, хто підготує необхідні матеріали й комп'ютерне та мультимедійне обладнання. (Див. Додатки 2,3)
-
Складіть список і підготуйте, необхідні матеріали
-
Переконайтесь, що всіх учителів запрошено на тренінг і їм відомі тема, час, місце його проведення
-
Ознайомтесь зі списком учасників, зверніть увагу на їх фах, стаж роботи.
Слід мати 2–3 запасних кандидати у списку, які будуть готові зайняти місце тих вчителів, що з певних причин не приїхали на тренінг, або пропустили більше 1 год. на початку тренінгу. Логіка Програми не припускає пропуску занять, особливо першого модулю. Кожен учитель має бути попереджений, що в разі запізнення його місце буде зайнято іншим учителем.
Списки складаються тренером разом із адміністрацією установи, подаються в електронному вигляді координатору програми в області для звітування та для обліку виданих сертифікатів. Форма списків єдина. З метою економії часу бажано надавати їх в електронному вигляді.
-
Огляньте приміщення, адже це перше, що впадатиме в око вчителів. Переконайтесь, що воно досить просторе, робочі місця учасників розташовані півколом і кожен може бачити усіх, є місце для відпочинку, туалет та гардероб працюють, забезпечено харчування учасників, а також необхідне для кожного комп'ютерне обладнання.
-
У день проведення тренінгу прийдіть на годину раніше, ще раз ретельно все перевірте.
-
Будьте готові до приходу першого учасника і чекайте на нього. Пам'ятайте, що тренінг розпочинається саме з цієї хвилини. Привітайтесь, запросіть учасників вибрати зручне для них місце, почуватися комфортно, вільно. Запропонуйте їм записати своє ім'я на картці, яку можна поставити на комп'ютер.
-
Розпочніть роботу вчасно. Віддайте належне, подякуйте тим, хто не запізнився. Якщо ви вважаєте за потрібне зачекати кілька хвилин, поясніть учителям, які прибули заздалегідь, з яких причин ви це робите.
-
Розпочніть з привітання, представтесь. Намагайтесь одразу встановити необхідну атмосферу приязності та співробітництва. Ви прагнете досягти мети і спрямовуєте роботу на те, щоб задовольнити інтереси учасників тренінгу. Не приховуйте цього.
-
Протягом тренінгу залучайте вчителів до активної участі у навчальному процесі. Якщо в них виникають запитання, відповідайте якомога повніше. Якщо не знаєте відповіді, підкажіть де, в кого її шукати, або знайдіть відповідь і поверніться до питання пізніше.
Якщо тренер-ведучий не знає відповіді на поставлене вчителями запитання, він може звернутись по допомогу до своїх колег-тренерів, до учасників тренінгу, до старших тренерів, до авторів адаптації програми (див. контакти на сайті Програми http://www.iteach.com.ua/). Не соромно чогось не знати. Головне згодом знайти відповідь і дізнатися те, чого не знав☺.
-
Тренери працюють як одне ціле, демонструючи єдність і спільність. Вони є моделлю, зразком для вчителів. Коли працює один з тренерів, інший спостерігає. Це не час для відпочинку або вивчення інших матеріалів. Другий тренер також уважно слухає матеріал, і якщо якусь частину пропущено, можна буде повернутись до неї згодом. У разі потреби тренери допомагають один одному, застосовують апаратуру й обладнання, забезпечують освітлення тощо.
-
Багато завдань на тренінгу виконуватимуться у малих групах або у парах. Намагайтесь, аби форми поділу на малі групи були різноманітними, а до їх складу не потрапляли одні й ті самі вчителі. Використовуйте картки для розподілу на пари або групи. (Див.
Додаток № 8)
-
Допомагайте групам у роботі: підходьте, надавайте консультації, навіть підказуйте, якщо необхідно, вчасно реагуйте на потреби у тих чи інших матеріалах, засобах тощо.
-
Під час презентацій від груп намагайтесь не бути у центрі уваги. Нехай учасники звертаються до аудиторії, а не до вас.