Психологічна вправа (5 хв.)
Обговорення в парах: Дидактичні матеріали для учнів (20 хв.)
Практика свідчить, що обговорення створених дидактичних матеріалів для учнів доцільно проводити в парах.
Вправа 1: Створення методичних матеріалів для вчителя (2 год. 10 хв.)
Вчителям пропонується проаналізувати готові методичні матеріали для вчителя та розробити сценарій своїх методичних матеріалів для навчального проекту. Не слід вказувати план такої роботи. Вчитель повинен самостійно визначити зміст своєї методичної розробки та форму її подання – презентація, публікація чи веб-сайт. І головне, вміти визначити її місце у реалізації навчального проекту.
Оскільки більшість вчителів створюють презентацію як методичний матеріал, то слід пояснити призначення вбудованих файлів та необхідність налагодження дій для них. Вчителі під керівництвом тренера вбудовують План навчального проекту у вчительську презентацію. Робити це потрібно не на початку даної вправи, а наприкінці, коли більшість вчителів вже виконали 80% методичної роботи. Перед початком такої роботи своєї методичної розробки можна ще раз обговорити з учасниками місце учительської презентації, чи публікації, чи веб-сайту у навчальному проекті, зважаючи на дидактичні особливості кожної з них. Потім впродовж 1 год. учасники створюють на комп’ютері свої методичні розробки.
Спочатку слід продемонструвати за допомогою мультимедійного проектора можливості використання табличного процесора для створення методичних матеріалів, наприклад, оцінити діяльність учнів щодо виконання завдань навчального проекту. А потім запропонувати вчителям зробити це самостійно. Звичайно, рівень використання можливостей табличного процесора залежатиме від сформованих навичок вчителів у роботі з табличним процесором. Доцільно запропонувати вчителям розробити підхід та таблицю для оцінювання участі у проекті кожного учня, враховуючи всі виконані ним роботи – презентації, публікації, веб-сайт. Такі таблиці містяться в прикладах Портфоліо українських вчителів, що зберігаються на програмному компакт-диску.
При цьому слід врахувати, що шкали оцінювання кожної учнівської роботи можуть бути різними. Можна запропонувати учасникам ввести до такої таблиці оцінювання традиційних форм роботи (наприклад, усні відповіді, письмові роботи тощо). Таблиця, не повинна містити більше як 10 прізвищ учнів. По закінченні вчителю слід розрахувати підсумкову (тематичну) оцінку.
Крім того, вчителям необхідно запропонувати продумати, як перевести бали, одержані учнями при оцінюванні їх веб-сайту, до існуючої в Україні системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Це, безумовно, залежить від шкали, яку вибрав кожний вчитель для оцінювання. Але алгоритм переведення може бути однаковим. Наприклад, якщо веб-сайт оцінюється за 80-бальною шкалою, а учень набрав 67 бали, то можна використати звичайне пропорційне відношення:
Тоді 67 * 12/80 = 10 балів, які вчитель може поставити учневі в журнал за підготовку веб-сайту. Після цього необхідно після цього показати вчителям, як округлити результат таких дій, щоб отримати ціле число.
Вправа 3: Перегляд плану навчального проекту (15 хв.)
Після закінчення роботи з модулем вчителям слід знову доповнити розділи «Діяльність учнів» і «Навчальні цілі та очікувані результати навчання», уточнивши у Плані навчального проекту, що саме робитимуть учні з методичними матеріалами вчителя (презентацією, публікацією чи веб-сайтом), для чого вони це робитимуть і в якому місці навчального проекту передбачається ознайомлення учнів з розробленими матеріалами.
Огляд домашнього завдання (5 хв.): Перегляд розроблених учнівських презентацій, публікацій та веб-сайтів, а також дидактичних матеріалів для учнів та методичних матеріалів для вчителя.
Рефлексія (5 хв.).