Управління освіти Печерської районної в м. Києві державної адміністрації, гімназія №75 м. Києва спільно із Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, інститутами Національної академії педагогічних наук України проводить у березні 2014 року Всеукраїнську науково-пошукову конференцію «Проектна діяльність учнів у системі компетентнісно спрямованої соціальної і життєвої практики в 11-річній школі та позашкільній освіті»
На конференції працюватимуть секції:
1. Теорія і практика проектного навчання і виховання учнів у реалізації Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти.
2. Місце і роль проектної діяльності у системі соціальної і життєвої практики учнів.
3. Метод проектів у контексті порівняльної педагогіки: діалог проектних традицій і культур.
4. Проектна діяльність учнів у процесі реалізації освітніх галузей «Мови і літератури», «Суспільствознавство», «Мистецтво», «Математика», «Природознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура».
5. Життєве проектування у системі компетентнісно спрямованої освіти.
6. Специфіка проектної діяльності учнів у позашкільному навчальному закладі.
7. Управління системами проектної діяльності в 11-річній школі та позашкільній освіті.
8. Проектна діяльність учнів з особливими освітніми потребами. Компетентнісна спрямованість проектної діяльності у школах-інтернатах Житомирщини.
Передбачається видання матеріалів конференції. На конференції буде розгорнута виставка із досвіду організації проектної діяльності у різних типах закладів освіти України, Печерського району м. Києва. Тематичні орієнтири додаються (Додаток 1).
До участі у Всеукраїнській науково-пошуковій конференції запрошуються науковці, керівники шкіл, методичних об’єднань, учителі, керівники гуртків та секцій.
Матеріали подаються до 1 листопада 2013 року. Загальний обсяг тексту – 6-10 сторінок, надрукованого на папері (формат А4), а також на дискеті – 3,5 у форматі Word(диску), кегель 14, інтервал 1.5, поля: зліва2.5; зверху, знизу 2 см; відступ 1.25см. Розміщення на сторінці: у верхньому правому куті ім’я та прізвище автора, під ним назва міста. В наступному рядку назва статті великими літерами (кегель 14), напівжирний шрифт, вирівнювання по центру. Нижче через один рядок – текст статті. Якщо в тексті є посилання на джерела, їх список, оформлений за стандартними вимогами, друкується за 12 кеглем в кінці під набраним напівжирним шрифтом словом «Література». Дискета має містити такі файли:1) файл з текстом статті; 2) файл з відомостями про автора (див. Заявку). Перелік літератури надається у порядку згадування. Посилання наводяться у тексті у квадратних дужках.
Матеріали подаються до 1 листопада 2013 року за адресою: вул. А.Іванова, 11, м. Київ, Україна, 01010, тел../факс 0442801157, e-mail: school_75@ukr.net, web-site: http://www.school75.kiev.ua/. Контактний телефон Інституту інноваційних технологій і змісту освіти: 248-27-03.
Оргкомітет Всеукраїнської
науково-пошукової конференції.
Тематичні орієнтири Всеукраїнської науково-пошукової конференції «Проектна діяльність учнів у системі компетентнісно спрямованої соціальної і життєвої практики в 11-річній школі та позашкільній освіті»
1. Кроки до компетентнісно спрямованої соціальної і життєвої практики учнів.
2. Організація життя дитини як фундаментальна засада педагогіки життєтворчості.
3. Становлення особистості як творця і проектувальника свого життя.
4. Освіта як шлях до вирішення життєвих проблем.
5. Ключові життєві компетенції: їх сутність і шляхи формування.
6. Система проектної діяльності загальноосвітнього та позашкільного навчального закладу: змістові, технологічні, управлінські засади. Проектна діяльність у школі-інтернаті.
7. Система проектної діяльності учнів у сучасній гімназії.
8. Система проектної діяльності учнів у сучасному ліцеї.
9. Метод проектів - життєва практика усієї школи, позашкільного навчального закладу.
10. Метод проектів: від навчального закладу до школи життєтворчості.
11. Метод проектів у школі життєвої компетентності.
12. «Проект – це прояв творчої активності людської свідомості» (К.М.Кантор).
13. Метод проектів – метод цілісного розв’язання учнем життєво значущої проблеми.
14. «Змінимо світ разом із дітьми»- імператив школи ХХІ століття.
15. Метод проектів у системі соціальної практики учнів.
16. Метод проектів і проблеми продуктивної освіти.
17. Метод проектів і життєве, соціальне самовизначення особистості.
18. Роль методу проектів у самореалізації учнів.
19. Проектна діяльність як засіб формування активної життєвої позиції учня.
20. Учитель, керівник гуртка чи студії як організатор простору проектної діяльності.
21. Нова місія вчителя у системі проектної діяльності учнів.
22. Життєві результати проектної діяльності учнів.
23.Роль проектних технологій в освоєнні учнями життєвих та соціальних ролей.
24. Типологія проектної діяльності учнів у загальноосвітньому навчальному закладі.
25. Критерії класифікації різних типів учнівських проектів.
26. Змістові компоненти класифікації різних типів учнівських проектів.
27. Життєва, практична і теоретична значущість передбачуваних результатів проектної діяльності.
28. Актуалізація змісту проектної діяльності у сучасній школі, позашкільній освіті.
29. «Дерево проблем», «банк тем, проблем», їх місце і роль в організації проектної діяльності.
30. Розвиток проектної ініціативи учнів. Учні - суб’єкти проектної діяльності.
31. Продукт проектної діяльності учнів.
32. Види проектної діяльності, їх роль у розвитку життєвих компетенцій учнів.
33. Проектне навчання: цінність не лише результату, але й процесу участі учня у проекті.
34. Партисипативний підхід у проектній діяльності.
35. Життєвий проект як орієнтир у просторі життєздійснення.
36. Життєвий проект як карта життєвих цінностей особистості.
37. Досвід і проблеми життєвого проектування у сучасній школі.
38. Творчі проекти, їх сутність,можливості і переваги.
39. Специфіка використання творчих проектів у початковій школі.
40. Соціальні проекти у системі продуктивної освіти.
41. Сутність соціальних проектів учнів, їх роль у розвитку громадянських компетенцій учнів.
42. Досвід організації учнів у проектах «Громадянин», Міжнародного молодіжного конкурсу волонтерських проектів «Служіння заради миру».
43. Проекти милосердя, Служіння у контексті культури миру, реалізації принципу «навчитися жити разом».
44. Змістові і технологічні засади реалізації дослідницьких, пошукових проектів учнів.
45. Проекти діалогу культур, специфіка крос-культурних, міжнародних учнівських проектів.
46. Інформаційні проекти у системі проектної діяльності школи, позашкільного навчального закладу.
47. Досвід і проблеми використання телекомунікаційних та Інтернет-проектів у школі.
48. Інтегровані проекти у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу.
49. Змістові домінанти та суспільна значущість екологічних проектів.
50. Проектна методика у профільному навчанні.
51. Сутність і специфіка профільних проектів учнів у різних типах загальноосвітніх навчальних закладів, позашкільній освіті.
52. Розвиток творчого, критичного мислення у проектній діяльності.
53. Роль проектів у формуванні в учнів самоосвітніх компетенцій.
54. Розвиток в учнів компетенцій для ефективної комунікації.
55. Монопредметні та інтегровані проекти у системі проектної діяльності.
56. Виховні проекти у гуманістичній системі школи, позашкільного навчального закладу.
57. Метод проектів і самостійна діяльність учнів.
58. Типи учнівських проектів у навчальних закладах зарубіжних країн.
59. Технологія проектного навчання. Уроки-проекти.
60. Алгоритм проектної діяльності: від цілепокладання до життєвого результату.
61. Критерії оцінки результативності проектної діяльності.
62. Азбука проектної діяльності учнів початкової школи.
63. Методика проектної діяльності у школі, позашкільному навчальному закладі.
64. Формування проектних компетенцій учнів: досвід і перспективи.
65. Психологічний супровід проектної діяльності у сучасній школі.
66. Науково-методичний супровід проектної діяльності учнів.
67. Управління системою проектної діяльності учнів у різних типах загальноосвітніх навчальних закладів.
68. Психолого-педагогічні засади організації консультативної допомоги у проектній діяльності.
69. Моніторинг проектної діяльності.
70. Проектна діяльність і виклики ХХІ століття.
71. Від системи проектної діяльності учнів до педагогічних проектів школи, позашкільного навчального закладу.