Телекомунікаційна галузь відноситься до тієї категорії індустрій, для яких прихильність до інновацій є бізнес-моделлю, основним джерелом доходів і запорукою для виживання з першого дня існування.
У 2008 р. сфера телекомунікацій продемонструвала темпи зростання (15%), що є вищими за інші галузі економіки – обсяг доходів галузі склав 46 млрд.грн. У 1 половині 2009 спостерігалось уповільнення темпів зростання доходів, але, незважаючи на це, зберіглась тенденція збільшення доходів. Так, в 1 півріччі 2009 р. доходи збільшились на 1% у порівнянні з відповідним періодом минулого року і склали більше 22 млрд. грн.
У структурі доходів від послуг зв'язку за 1 півріччя 2009 найбільш важливим сегментом залишається мобільний зв'язок (62%), при цьому фіксований телефонний зв'язок займає тільки 19,9%, а 7,1% припадає на комп'ютерну зв'язок. Решта 11% телекомунікаційного сектора ділять поштовий, телеграфний, супутниковий зв'язок, дротове мовлення, передача і прийом радіопрограм.
Обсяг капітальних інвестицій у галузь зв'язку в 2008 р. склав близько 11 млрд. грн., що на 13% менше показника 2007 року. Зниження темпів обсягу інвестицій обумовлено зменшенням обсягів капітальних інвестицій операторів мобільного зв'язку, які на початку 2008 р. фактично завершили будівництво мережі GSM. Рекордні інвестиції – понад 12,5 млрд. грн. – були залучені у сектор в 2007 році, переважно завдяки бурхливому розвитку мобільного зв'язку (в 2006 р. проникнення мобільного зв'язку перевищило 100% і насьогодні становить 120%). Виходячи із усього вищесказаного, у 2009 р. прогнозується зменшення обсягів інвестування в порівнянні з 2008 р. Причинами - є наслідки економічної кризи, насичення ринку мобільного зв'язку, для якого характерна найбільша інвестиційна привабливість, затримка впровадження технології 3G.
Основна частина інвестицій в сектор зв'язку - майже 83% - припадає на приватний сектор. Загальна їх сума склала в 2008 р. більше 9 млрд. грн. У приватному секторі найбільший обсяг інвестицій здійснила компанія МТС - 3,56 млрд.грн., Київстар здійснив 2,35 млрд.грн., Білайн - 0,68 млрд.грн., інші оператори - 2,47 млрд.грн . На частку державних підприємств припадає 17% загального обсягу інвестицій (1,87 млрд.грн.), 16,4% з яких інвестуються в "Укртелеком". Близько 85% інвестицій здійснюються компаніями за рахунок власних коштів, 3,6% складають кошти іноземних інвесторів, 11,7% - банківські кредити.
Протягом останніх років основна частина в структурі доходів припадає на послуги мобільного зв'язку. Причому її частка є стабільною і навіть збільшується. Доходи від послуг фіксованого зв'язку демонструють тенденцію до зменшення. Динамічно збільшуються доходи від реалізації Інтернет-послуг.
За підсумками першого півріччя 2009 року частка фіксованого зв'язку в структурі ринку телекомунікацій становить 19,9%. Чистий приріст абонентів фіксованого зв'язку в 2008 році склав 120 тис. абонентів. Зберігається тенденція зменшення приросту телефонних ліній і доходів від фіксованого зв'язку (-1,9%), зокрема міжнародної телефонії (-4,3%). Відносно стабільний рівень доходів забезпечується завдяки підвищенню тарифів на послуги.
Мобільний зв'язок залишається основним сектором галузі телекомунікації, за підсумками 1 п-р 2009 року його частка в структурі доходів перевищила 62%. Ринок мобільного зв'язку стандарту GSM досяг свого насичення в 2007 р., коли проникнення сягнуло 120%. Коливання чисельності абонентів склали в 2008 р. близько 1% на місяць, утримуючись на рівні 55,2 млн. абонентів (за кількістю SIM-карт). За результатами 1 п-р 2009 року сектор мобільного зв'язку продемонстрував падіння на 3% в порівнянні з аналогічним періодом в 2008 р. Але позитивна динаміка доходів у 2 кв. поточного року свідчить про тенденцію зростання ринку.
Ринок передачі даних займає 7,1% ринку телекомунікацій за підсумками 1 п-р 2009 року. Зростання доходів від послуг передачі даних в середньому становить 35% на рік. Інтернет послуги - єдиний сегмент, який під час кризи демонструє стабільний попит і зростання доходів. У 1 п-р 2009 року ринок інтернет послуг виріс на 46%. Впровадження сучасних технологій визначають розвиток ринку Інтернет послуг. Українські споживачі користуються послугами фіксованого та мобільного ШСД (на основі технологій UMTS, CDMA-450, WiFi, WiMAX). Надання послуг передачі даних активізується після проведення конкурсу видачі додаткових ліцензій UMTS.
При регулюванні галузі зв'язку в першу чергу необхідно враховувати інтереси споживачів, потім операторів і держави. На сьогоднішній день не вдалося сформувати повну і прозору нормативну базу з регулювання ринку телекомунікацій. Розподіл радіочастот необхідно вести прозоро і з урахуванням перспективи. Необхідно удосконалити законодавство, оскільки існуюче не сприяє розвитку сучасних технологій та конвергентних послуг.