Оператор мобільного зв'язку МТС-Україна, 100%-ва дочірня компанія ВАТ «Мобільні ТелеСистеми», розповів про досвід впровадження і роботи послуги «М-банкінг», на семінарі «Мобільний банкінг», проведеному журналом Marketing Media Review.
На семінарі виступив Святослав Горбань, заступник директора з маркетингу МТС-Україна. Святослав розповів, що таке «М-банкінг», які його можливості, схеми роботи і етапи розвитку, навів приклади використання послуги, у тому числі і в МТС. Він також торкнувся проблем і перспектив розвитку мобільного банкінгу в Україні.
Мобільний банкінг широко використовується в світі:
-
Для оплати послуг телебачення, інтернету, телефонії, дистрибуції;
-
Оплата за паркування за допомогою відправки SMS (Працює більш ніж в 50 містах Європи);
-
Оплата проїзду в громадському транспорті (Даний сервіс доступний у Загребі, Бонні, Гамбурзі, Кельні та Відні);
-
Придбання залізничних квитків (В Австрії, Італії достатньо відправити SMS із зазначенням маршруту, датою і ім'ям пасажира, і користувач отримує повідомлення про придбання електронного квитка);
-
Оплата проїзду в таксі, покупок в бутіках або рахунку в ресторані за допомогою SMS.
-
Оплата страховки, сплата податків (Наприклад, у Норвегії, відправивши SMS, яке містить особистий код платника податків, можна сплатити податкові збори).
В Україні можливості «М-банкінгу», пропоновані МТС, такі:
-
SMS-банкінг: контроль стану рахунку, отримання інформаційних повідомлень;
-
Оплата послуг телебачення, Інтернету, телефонії, дистрибуції та ін.
SMS-банкінг дає можливість абонентам МТС отримувати інформацію про баланс карткового рахунку, п'яти останніх транзакцій на картковому рахунку, стежити за станом карткового рахунку і виробляти його блокування. Інформація про надходження і списання коштів з карткового рахунку (у випадку якщо сума операції перевищує 10 грн), працює в автоматичному режимі. За період 2007-2009 рр.. кількість SMS, відправлених абонентами МТС в рамках послуги SMS-банкінг, збільшилася в 14 разів.
Крім цього, в рамках послуги «М-банкінг» абоненти компанії можуть скористатися сервісами Bank-o-phone та Portmone.Mobile для здійснення наступних платежів:
-
Отримувати та оплачувати рахунки за комунальні послуги, мобільний зв'язок, стаціонарний зв'язок, Інтернет, кабельне ТБ та інше;
-
Оплачувати свої покупки в інтернет-магазинах;
-
Купувати електронні ваучери операторів мобільного зв'язку, інтернет-провайдерів та IP-телефонії через Інтернет або мобільний телефон;
-
Оформляти і оплачувати підписку на періодичні видання в Інтернеті та ін.
Основні проблеми розвитку мобільного банкінгу в Україні – відсутність відповідного правового поля, проблеми безпеки (використання вірусів для крадіжки персональної інформації користувачів, крадіжка/втрата телефонів), технічні аспекти (громіздкі паролі, коди ідентифікації), консервативність фінансових установ, недовіра населення до такого роду сервісів . Сьогодні в Україні населення здійснює в безготівковій формі тільки 5% платежів (з банківських рахунків), в 95% випадках використовуються готівкові гроші.