Новини програми в Україні

Шановні вчителі, учні, всі зацікавлені у застосуванні ІКТ в процесі навчання, самоосвіти та ефективної взаємодії!

  • 11.01.2010

    Завершено ще один етап постійнодіючого конкурсу програми Intel "Навчання для майбутнього "Успішний проект. Друге півріччя 2009".

    Щиро вдячні за Вашу активність. В другому півріччі 2009 року на конкурс було подано 65 робіт. Географія представлених проектів дуже широка. Педагоги майже з усіх регіонів України, представники загальноосвітніх навчальних закладів, коледжів та ліцеїв, викладачі професійно-технічних закладів представили на розгляд експертній раді та всьому вчительському загалу проекти, які є дійсно цікавими, актуальними та, можуть бути реально впроваджені в різних закладах освіти та сприяти розвитку в учнів навичок ХХІ століття.   

    Експертиза конкурсних робіт проводилась експертною радою, до складу якої входять старші тренери програми, експерти, методисти, представники Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти та організатори конкурсу. Експертне оцінювання проектів здійснювалось відповідно до розроблених організаторами конкурсу критеріїв, які розміщені на сайті «Успішний проект» у рубриці «Про конкурс».

    Слід зауважити, що дотримання учасниками конкурсу всіх вимог до робіт, пропонованих у реєстраційній формі та шаблоні опису проекту, сприяло як якісному оцінюванню з боку експертів, так і збільшенню шансів на перемогу учасників. Адже ви, шановні колеги, презентуєте не враження від проекту, а опис всіх етапів його реалізації. Важливими для оцінювання робіт також є надані на розгляд додатки, що підтверджують ефективність, результативність та переваги саме вашого проекту.

    Одним із важливих критеріїв, які вплинули на визначення номінантів на перемогу, стало не лише оцінювання експертів, але й думка колег. Саме тому всі конкурсні роботи були розміщені на вікі-сторінці та на сторінках Спільноти конкурсу для публічного обговорення та коментування. Приємно вразила активність учасників спільноти, що свідчить про ефективність такого роду сервісів в роботі спільноти. Серед коментарів були відгуки вчителів, що свідчать про незаперечні переваги того чи іншого проекту для викладання конкретного предмету шкільного циклу (наприклад, української літератури чи хімії) відповідно до вимог сучасного суспільства знань. Подібні проекти є чудовим прикладом новаторства вчителів і надихають до створення тематичних спільнот вчителів та учнів та організації їх ефективної взаємодії на базі, наприклад, соціальних сервісів веб 2.0.

    Для проектів – номінантів на перемогу в конкурсі «Успішний проект», характерними є такі ознаки:

    • Наявність реальної проблеми (навчальної, соціальної тощо), яка є значущою для учнів, їх повсякденного життя, класу, громади тощо;
    • Організація самостійного дослідження (із використанням різних методів дослідження в умовах самостійної, парної та групової роботи) учнів у пошуку шляхів вирішення визначеної проблеми;
    • Інтеграція знань з різних шкільних предметів, самоосвіта та саморозвиток;
    • Організація цільового добору (з відповідним обґрунтуванням) та застосування ІКТ для проведення дослідження, отримання додаткових знань, консультацій, налагодження ефективної взаємодії учасників проекту, залучення колег, фахівців, спонсорів та інших до співпраці, створення інформаційних продуктів – результатів проектної діяльності та їх розповсюдження тощо;
    • Наявність конкретного, вираженого у матеріальній формі, результату проектної діяльності учнів, його значущість для вирішення визначеної проблеми та можливість використовувати іншими;
    • Сприяння розвитку навичок ХХІ сторіччя в усіх без виключення учасників проекту.

    Отже, претендентами на перемогу в конкурсі «Успішний проект» в другому півріччі 2009 року визначено:

    I.  Навчальний проект

    II.  Виховний проект

    III. Спеціальна відзнака (соціальний проект)

      • Їх ціль вижити (Донецький професійний ліцей автосервісу)


    Запрошуємо до обговорення!


    З повагою,

    Дирекція освітніх програм Intel в Україні

Поділитися: