Тренінг розраховано на 48 годин аудиторних занять та 20 годин самостійної роботи вчителів. 12 модулів по 4 години.
Тренінг можна проводити за різними схемами:
-
6 днів поспіль по два модулі кожного дня – кращий варіант, який забезпечує занурення у проблему;
-
2 дні на тиждень ( 2д + 2д + 2д );
-
3 дні на тиждень ( 3д + 3д );
-
4дні + 2 дні; або 2 дні + 4 дні наступного тижня;
-
12 днів по 1модулю ( ~ з 14:00 до 16:00).
Слід пам'ятати, що який би варіант розкладу для проведення тренінгу з вище запропонованих Ви не обрали, заняття не доцільно проводити протягом більше ніж трьох тижнів.
Навчання за кожним модулем має схожу структуру:
-
Обговорення в парах чи у малих групах завдань для домашнього виконання та внесення до складових Портфоліо відповідних змін.
-
Педради з метою обговорення актуальних проблем, пов'язаних з ефективним використанням інформаційно-комунікаційних та інноваційних педагогічних технологій у навчальному процесі.
-
Розроблення складових Портфоліо навчального проекту з використанням ІКТ (при вивченні кожного модуля окремої складової): аналіз Портфоліо, розроблених іншими вчителями за допомогою спеціальних завдань практичного характеру; висування власних ідей та їх обговорення в парах; проектування вмісту відповідної складової Портфоліо шляхом заповнення спеціального шаблону (орієнтованої основи дій); створення на комп'ютері спроектованої складової Портфоліо при самостійній роботі; обговорення створеної складової в парах з колегами.
-
Розроблення критеріїв та форм оцінювання навчальної діяльності учнів щодо створення ними окремих складових Портфоліо – презентацій, публікацій, веб-сайтів.
-
Оцінювання в групах розроблених складових Портфоліо за спеціальними критеріями та вимогами до них, що включають чотири основних групи вимог:
-
Ефективне застосування комп'ютерних технологій.
-
Навчання і розвиток учнів (розвиток навичок мислення високого рівня) завдяки їх самостійній дослідницькій діяльності із застосуванням знань з різних галузей наук, спрямованих на вирішення вагомої для них проблеми.
-
Можливість впровадження навчального проекту у навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів.
-
Комплексне застосування засобів оцінювання всіх видів діяльності учнів.
-
Внесення змін до плану навчального проекту.
-
Виконання домашнього завдання.
Для навчання за тренінгом розроблено спеціальний посібник, який має потрійне призначення:
-
бути робочим зошитом при навчанні;
-
слугувати довідником у подальшій роботі в школі при застосуванні проектної методики та використанні ІКТ для реалізації методичних та навчальних цілей та завдань;
-
бути планом проведення майбутніх тренінгів за програмою.
Посібник супроводжується спеціально розробленим компакт-диском та має такі особливості:
-
модульний принцип побудови;
-
використання спеціально створеного компакт-диску, що доповнює вміст посібника та містить достатню кількість прикладів складових Портфоліо, розроблених іншими вчителями, та додаткові інформаційні й методичні інформаційні джерела для вчителя;
-
систематичне використання Інтернет-ресурсів;
-
можливість використання посібника як зошита для нотування власних думок та пропозицій колег;
-
передбачення в кожному модулі різних форм діяльності вчителів: самостійна робота за комп'ютером, робота в парах, малих групах на основі інтерактивних методик, колективне обговорення питань;
-
регламентування часу на виконання кожного окремого завдання;
-
чітке формулювання завдань для всіх форм діяльності, що досягається за рахунок наявності спеціальних запитань та сформульованих конкретних завдань;
-
використання шаблонів для розроблення сценаріїв презентацій, публікацій та веб-сайтів; застосування форм оцінювання плану навчального проекту та плану його реалізації;
-
наявність завдань для самостійної роботи з комп'ютером, які супроводжуються чіткими алгоритмами до їх виконання.