Крок 1.1. Аналіз прикладів учнівських веб-сайтів (15 хв.). На аналіз прикладів веб-сайтів, що зберігаються на програмному компакт-диску, та розробку сценарію учнівського веб-сайту відводиться 40 хв. Запропонуйте вчителям при перегляді прикладів веб-сайтів звернути увагу на такі питання:
Після аналізу розроблених веб-сайтів доцільно обов'язково організувати обговорення особливостей веб-сайтів та тієї методичної ролі, яку вони можуть відігравати у навчальному проекті. Вчителям можна запропонувати порівняти учнівську презентацію та учнівський веб-сайт у прикладах. Це потрібно для того, щоб вчителі не припускалися типової помилки, яка полягає у дублюванні майже всіх матеріалів презентації та веб-сайту.
Для такого порівняння можна запропонувати їм заповнити таблицю.
Питання |
Презентація |
Веб-сайт |
Призначення | ||
Чи відрізняються за змістом (подання конкретних матеріалів) | ||
Що конкретно робили діти, їх самостійна дослідницька діяльність | ||
Чи доповнює ця учнівська робота навчальний проект? Як? | ||
Чи можна обійтися в проекті без цієї учнівської роботи? |
Результати аналізу обговоріть у групі. Можна розбити вчителів на дві або три групи, а обговорення побудувати за такою схемою:
Крім того, вчителі мають визначити основне призначення учнівських веб-сайтів: відображення поточної інформації або результатів досліджень, спілкування з аудиторією з інших шкіл країни та усього світу, збір інформації.
Крок 1.2. Шляхи використання веб-сайтів у навчальному проекті (5 хв.). Практика засвідчує, що не доцільно обмежитися лише ознайомленням з текстом посібника, в якому зазначено основні напрями використання учнівських веб-сайтів. Їх обов'язково слід обговорити і, якщо достатньо часу, продемонструвати тренеру приклади веб-сайтів, які мають різні призначення. Основні напрями доцільно записати на дошці.
Крок 1.3: Планування змісту учнівського веб-сайту (15 хв.). При виконанні цього кроку слід звернути увагу на питання технічної підтримки сайту, які можуть суттєво впливати на його зміст та оформлення.
Також слід пояснити призначення першої сторінки веб-сайту та певні правила щодо її оформлення: можна розповісти учасникам про правило «три по три», згідно з яким на першій сторінці має бути не більше трьох відокремлених абзаців і у кожному з них не більш як три простих речення.
Ці абзаци присвячені, як правило, такій інформації:
Крок 1.4. Розробка сценарію учнівського веб-сайту (15 хв.). При розробці сценарію наполягайте, щоб вчителі планували веб-сайти розміром не більше за чотири сторінки. Практика засвідчує, що такої кількості сторінок вистачає для того, щоб, з одного боку, опанувати початковими знаннями та вміннями необхідним для створення веб-сайтів навчального характеру, з іншого – відобразити результати самостійного дослідження учня (одного чи групи), що виконувалось у навчальному проекті.
Крок 1.5. Обговорення плану та сценарію власного учнівського веб-сайту. Таке доцільно провести в парах. Один партнер пари у ролі учня розповідає протягом 3 хв. про свій майбутній сайт починаючи зі слів «На відміну від моєї презентації, й на моєму майбутньому сайті буде розміщено…». Другий, також у ролі учня, після уважного вислуховування розповіді, висловлює (2 хв.) свої враження, починаючи з фрази «Я обов'язково ще не один раз звернувся б до твого веб-сайту, якщо в ньому було б …». Потім вчителі у парах міняються ролями. Наприкінці роботи слід надати вчителям час для нотування своїх думок та пропозицій колег.