ЗМІ про програму

Крокуємо разом з Intel

  • 20.04.2010

    Метою форуму став аналіз ста­ну і перспектив реалізації спільних ініціатив Міністерства освіти і нау­ки України та корпорації Intel щодо використання ІКТ у навчально-виховному процесі, презентація світових тенденцій у підготовці молоді до життя в інформаційно­му суспільстві XXI століття.

    До участі у заходах були за­прошені вчителі-новатори, які успішно впроваджують у класній та позакласній роботі інформа­ційно-комунікаційні технології, представники МОН України та об­ласних органів управління осві­тою, керівники загальноосвітніх шкіл, вищих навчальних педагогіч­них закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, педа­гогічних спільнот України, Росії та Азербайджану, а також представ­ники міжнародних організацій, журналісти.

    Ця форма спілкування фахівців є найкращою трибуною для об­міну досвідом ефективного вико­ристання ІКТ в освітніх проектах, використання сучасних соціаль­них сервісів Інтернету для колек­тивної розробки відкритих інфор­маційних засобів, спрямованих на активізацію науково-дослідниць­кої діяльності учнів; а також для розвитку критичного мислення і формування життєвих компетент­ностей школярів.

    Значна увага на форумі приділя­лася питанням підготовки педаго­гічних кадрів, ознайомленню з до­свідом ефективного використання ПСГ у середній, вищій, професій­но-технічній, позашкільній та післядипломній педагогічній освіті.

    Учасники форуму мали мож­ливість ознайомитися з виставкою інноваційних підходів щодо вико­ристання інформаційно-комуні­каційних технологій в освіті та взя­ти участь у пленарному та у п'я­ти секційних засіданнях:

    • Нові освітні програми Intel. Оновлена 10.1 версія програми «Навчання для майбутнього», Intel Elements, дистанційні курси програми Intel Teach (ТЕО, ТАО), курс для керівників (Intel Leadership Forum). Презентація Шеллі Шотт, США.
    • Презентація проекту «1 учень: 1 комп'ютер» для керівників ос­віти. Моделі впровадження проек­ту, представлення шкільних нетбуків Intel Classmate PC та створен­ня електронного навчального се­редовища «1 учень : 1 комп'ютер». Досвід, проблеми, перспективи. Демонстрація фрагментів уроків.
    • Формування єдиного інфор­маційного простору вищого на­вчального закладу. Досвід впро­вадження у ВНЗ України.
    • Програма Intel для дітей та молоді: «Шлях до успіху» в рам­ках спільного проекту Intel та ПРООН «Соціальна інтеграція молоді». Круглий стіл.
    • Мережева педагогіка. Фено­мен соціальних мереж. Презента­ція Є.Д. Патаракіна, доцента НГПУ міста Нижній Новгород. Проект «300 ІнтеЛлектуальних шкіл», В.В. Пічугін, Росія.

    Особливого значення для підвищення майстерності тре­нерів програми «Intel® Навчан­ня для майбутнього» набула участь у одноденному майстер-класі всесвітнього менеджера програми Intel Teach зі Сполучених Штатів Америки Шеллі Шотт.

    На засіданні коордради регіо­нальних координаторів програм корпорації Intel наша область була відзначена як одна з найбільш успішних у творчому впровадженні навчально-виховних освітніх проектів.

    Ефективність робо­ти освітян Дніпропет­ровщини виявилася у створенні і функціо­нуванні 80 шкільних тренінгових центрів, підготовці 125 педагогів-тренерів, 20236 педагогів, які засвоїли 48-годинну програму «Основи інформаційно-комунікаційних технологій» та 11386 педагогів, які пройшли навчання за програ­мою «Intel® Навчання для майбутнього».

    Щорічно тренери програми проводять аналіз і відбір найкра­щих портфоліо слухачів курсів, готують свої портфоліо та паке­ти документів для проходження атестації і отримання звань «ре­гіональний тренер» (РТ), «тренер-методист» (ТМ) та «старший тре­нер» (СТ) Програми.

    Атестація має велике значення для своєчасного виявлення та усунення недоліків у роботі тре­нерів, а також дозволяє виявити найкращих з них. Сьогодні в об­ласті звання «регіональний тре­нер» мають 41 педагог, а 14 -«тренер-методист».Робота з упровадження іннова­ційних проектів корпорації Intel проводиться під керівництвом обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Свідченням ролі інституту у про­цесах інформатизації регіональної освіти є:

    • почесне звання лауреата кон­курсу в номінації «Інновації в уп­ровадженні інформаційно-кому­нікаційних технологій в освітню практику» на виставці-презентації «Сучасна освіта. «Інноваційні технології навчання» у грудні 2009 року;
    • диплом за високі досягнення з упровадження програми «Intel® Навчання для майбут­нього» на Міжна­родній конферен­ції «Чому і як на­вчатися і як вчити у XXI столітті», яка відбулась в Москві (Росія) у грудні 2009 року;
    • подяки та по­чесні дипломи Міністерства осві­ті ти і науки України та корпорації Intel за активне впровадження ідей програми «Intel® Навчання для май­бутнього» на Міжнародному фо­румі «Нові горизонти інформа­ційно-комунікаційних технологій в освіті» в квітні 2010 року.

    Успішність упровадження ідей програм Intel забезпечують також більшість управлінь і відділів осві­ти області, керівники яких розу­міють необхідність вирішення проблеми інформатизації для по­кращання навчального процесу, підвищення майстерності педаго­га та зацікавленості учнів.


    Віра МОРОЗОВА,
    координатор проекту «Іntel® Навчання для майбутнього» в Дніпропет­ровській області,
    проректор
    з наукової роботи та інтелекту­альної власності ДОIППО


    Джерело:
    газета "Джерело" №14-16(518-520), квітень 2010 року

Поділитися: