Київ, 30 листопада – відбулося нагородження кращих кейсів компаній з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) 2010 в рамках Національного конкурсу бізнес-кейсів. Конкурс вже другий рік поспіль проводить Центр Розвитку КСВ за підтримки компаній «Ернст енд Янг», «САН ІнБев Україна» і «МТС Україна».
В рамках другого Національного конкурсу було зібрано 37 кейсів компаній, з яких 26 компаній подали свої практики вперше, зокрема такі компанії як: 3М, «Люксоптика», Terrasoft, «Данон», «ІНГО Життя Україна», та інші. Таким чином, в рамках Конкурсу за два роки вже підготовлено більше, ніж 80 кейсів компаній з КСВ, які сьогодні активно використовуються в академічних та бізнесових колах.
Олексій Кредісов, керуючий партнер «Ернст енд Янг» відзначає: «2009-2010 роки запам’ятаються в історії українського бізнесу як продовження економічної кризи. Те, що в такий період компанії продовжують системно працювати над проектами з корпоративної соціальної відповідальності, свідчить передусім про довгостроковий і стратегічний інтерес до цієї сфери».
Міжнародне журі, до складу якого входять професіонали з КСВ 9 країн, визначили наступних переможців:
-
I місце: компанія Майкрософт (міжнародна компанія) за проект «Онляндія» і Міжкорпоративний університет (українська ініціатива 8 компаній України).
-
II місце: компанія Астеліт (мобільний оператор life:)) за кейс «Стрибок у життя» і ВАТ «Прикарпаттяобленерго» (українська компанія) за підвищення обізнаності дітей про електронебезпеку.
-
III місце: компанія «Мері Кей Україна» за проект допомоги жінкам та «Люксоптика» (українська компанія) за практику «Здоровий зір».
«Конкурс є хорошим майданчиком для корпоративного сектору, на якому вже протягом двох років лідери компаній мають можливість поділитися успішними КСВ проектами. Ми також віримо в це, і прагнемо проявляти відповідальне лідерство в кожному рішенні по відношенню до суспільства, в якому ми живемо », - говорить Денис Хренов, Директор з правових питань і корпоративних відносин «САН ІнБев Україна», ГК Anheuser-Busch InBev.
В церемонії нагородження взяли участь Посол Швеції в Україні п. Стефан Гуллгрен, Посол Норвегії в Україні п. Олав Берстад, Перший секретар Посольства Фінляндії в Україні п. Крістіан Хейккінен, заступник Голови Держкомпідприємництва п. Приступа М.І., заступник Міністра у справах сім’ї, молоді та спорту п. Глущенко С.В., представники інших посольств, торгівельних місій, бізнес-компаній, громадських організацій та ЗМІ.
«Показово, що кращими КСВ-практиками названі освітні проекти. Ми були першими з тих, хто почав системно працювати із вузами в Україні і приємно, що нашому прикладу наслідують інші компанії. Серед компаній-переможців чітко простежується тренд до розвитку партнерських ініціатив. Перемога "Міжкорпоративного університету" тому підтвердження », - говорить Вікторія Рубан, керівник відділу по зв ' язкам з громадськістю «МТС-Україна».
Переможцями окремих номінацій стали:
-
«захист прав споживачів» - Альфа банк з практикою клієнтоорієнтованості;
-
«трудові відносини» – проект «10%» компанії Terrasoft (міжнародна компанія) та Академія ДТЕК (українська компанія);
-
«розвиток громад» - компанія «Данон» з практикою об’єднання, підтримки і розвитку дрібних сільгоспвиробників України;
-
«права людини» - практика безбар’єрності Концерну «Галнафтогаз»;
-
«охорона навколишнього середовища» - практика Одеського морського торговельного порту.
«Подібні конкурси – це своєрідне натхнення для компаній, які свідчать, що практики компаній для суспільства, громади та своїх співробітників дійсно мають значення. Можливість виграти стає сильним стимулом для впровадження системних і ефективних програм КСВ, що підвищує репутацію самої компанії – це доводить другий Конкурс бізнес-кейсів з КСВ », - зазначає Марина Саприкіна, голова Центру «Розвиток КСВ».
Також окремі відзнаки було вручено наступним компаніям за:
-
КСВ-практики малого та середнього бізнесу – АТ «ПЛАСКЕ»;
-
просування корпоративного волонтерства - компанія GlaxoSmithKline;
-
просування політики охорони здоровя і безпеки – ВАТ «Миколаївцемент», группа «Lafarge»;
-
просування партнерства – компанія Intel;
-
кращий проект з потенціалом розвитку – СК «ЛЕММА».
Під час заходу відбулося нагородження конкурсу з захисту кращих студентських робіт на рішення КСВ кейсів в рамках Національного конкурсу бізнес-кейсів. Студенти вирішували кейси, як переконати керівництво в необхідності інтеграції КСВ на підприємстві і що потрібно зробити для розвитку КСВ в Україні. В захисті прийняли участь кращі 9 команд з провідних ВНЗів України. Конкурсні роботи оцінювали представники компаній «Ернст енд Янг», JTI, Kraft Foods, ISD і Центр «Розвиток КСВ». Переможцями стали команди: 5 курс Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана (1 місце), Київського національного університету ім. Тараса Шевченка (2 місце) і Полтавського університету економіки і торгівлі (3 місце).
На заході було представлено нову публікацію «Практики КСВ в Україні», в яку увійшли кейси 2010 року. Як і минулого року, публікацією вже активно цікавляться представники університетів, компаній і бізнес-шкіл.