Події в регіонах

Перший регіональний конкурс «Галицький проект – 2009»

  • 28.09.2009

    На виконання наказу головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації № 689 від 24 червня 2009 року, 15 вересня 2009 року в Будинку вчителя у Львові відбулась урочиста церемонія нагородження переможців та призерів першого регіонального конкурсу «Галицький проект – 2009».

    Загальна інформація про конкурс «Галицький проект -2009»

    Регіональний конкурс «Галицький проект – 2009» був організований головним управлінням освіти та науки Львівської облдержадміністрації спільно з Львівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та проводився в період з 20 квітня по 20 травня 2009 року згідно наказу головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації № 226 від 06 лютого 2009 року

    Взяти участь у конкурсі мали змогу вчителі загальноосвітніх навчальних закладів області різної форми власності, випускники програми «Intel. Навчання для майбутнього» у двох номінаціях «Кращий навчальний проект» та «Кращий виховний проект».

    Метою конкурсу було популяризація кращих прикладів застосування інноваційних технологій та методів навчання з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій. Завданнями конкурсу стало:

    • поширення передового педагогічного досвіду вчителів області з використання інформаційно-комп'ютерних технологій у процесі викладання шкільних предметів;
    • залучення школярів до виконання дослідницьких завдань, реалізації навчальних проектів;
    • розвиток в учнів ключових компетентностей, що дозволять їм в подальшому реалізувати свої здібності в розбудові незалежної України;
    • використання інформаційно-комп'ютерних технологій у виховних цілях освіти.

    До участі в конкурсі зголосилось 49 вчителів з різних районів та міст області. До участі в конкурсі за рішенням журі було допущено 27 проектів в номінації «Кращий навчальний проект» та 14 проектів в номінації «Кращий виховний проект». В участі в конкурсі було відмовлено 8 вчителям, які подали конкурсні документи без дотримання положення про конкурс. Загалом в конкурсі взяли участь вчителі 12 районів області та 4 міст обласного підпорядкування. Переможцями конкурсу стали:

    - в номінації «Кращий виховний проект»

    • І місцеЧернецька Галина Євгенівна, педагог-організатор СЗШ с. Уличне Дрогобицького району, проект «Шкільні проблеми та шляхи їх вирішення», який продемонстрував один із способів організації роботи шкільного самоврядування;
    • ІІ місцеВерхола Наталія Євгенівна, вчитель СЗШ № 3 м. Львова, проект «Погляд в майбутнє», присвячений проблемам ранніх абортів та боротьбі із шкідливими звичками серед учнівської молоді;
    • ІІІ місцеДушар Богдана Владиславівна, вчитель НВК «Школа – садок «Софія» м. Львова, проект з використанням Web 2.0. «Майбутнє, сьогодення та минуле моєї малої Батьківщини», присвячений дослідженню історії малих міст та сіл області;

    - В номінації «Кращий навчальний проект»

    • І місцеСабат Юлія Іванівна, вчитель СЗШ № 2 м. Яворова, багатоаспектний проект із зарубіжної літератури «Перехресні стежки» присвячений творчості Миколи Гоголя, зв'язків його роду із Яворівщиною та актуальності літературних образів письменника у сучасному суспільстві;
    • ІІ місце - Кімакович Оксана Богданівна, вчитель СЗШ № 1 м. Золочева, проект з інформатики «Життя без перешкод», у якому учасники мали практичну змогу поєднати знання та навички отриманні на уроках інформатики при розв'язанні побутових проблем та реалізувати навички з предмету при вивченні інших предметів;
    • ІІІ місцеШтикало Ольга Михайлівна, вчитель НВК «Школа – гімназія «Сихівська», проект з фізики «Час і календар», у якому учні досліджували історію та практичні способи розв'язання людством філософської проблеми вимірювання часу та створення календарів.

    Обгрунтування доцільності та актуальності проведення конкурсу «Галицький проект – 2009»

    Програма «Intel. Навчання для майбутнього» реалізується у Львівській області з 2004 року. За цей час в області пройшли навчання 5039 вчителів. Обласним координатором програми «Intel. Навчання для майбутнього» у 2007 році призначено викладача кафедри життєвих компетентностей Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Носкову Маргариту Вячеславівну. У 2007 році створено мережу тренінгових центрів та координаторів програми на місцях. Всього в області активно діє понад 60 тренінгових центрів на базі опорних загальноосвітніх навчальних закладів, де працює майже 100 тренерів з числа вчителів цих шкіл. В області налагоджено систему організації та проведення тренінгів за програмою «Intel. Навчання для майбутнього», основною метою якого є підготовка вчителів до використання інформаційно-комунікаційних та Інтернет технологій при викладанні навчальних предметів відповідно до Державного стандарту освіти України.

    В основу тренінгу покладено проектну технологію та формування навичок ХХІ століття. Навчаючись за даною програмою, вчителі не лише оволодівають знаннями і вміннями в галузі ІКТ, а й навчаються, як використовувати ці технології у навчально-виховному процесі, включати їх до загального педагогічного процесу, як найкращим чином передати учням власні знання, використовуючи інноваційні педагогічні технології. Тобто вчителі навчаються комплексно інноваційним педагогічним та інформаційно-комунікаційним технологіям. З 2008 року тренінг увійшов до системи підвищення кваліфікації вчителів за кредитно-модульною системою як один з обов'язкових кредитів. Наявність тренінгових центрів практично у всіх районах області та містах обласного підпорядкування дає можливість проводити навчання вчителів без відриву від основної роботи у зручний для учасників тренінгу час.

    За результатами опитування учасників тренінгів, 98% вчителів позитивно оцінюють навчання та рекомендували б його своїм колегам, понад 60% вчителів відмічають, що стали інакше готуватися до уроків та намагаються використовувати ІКТ в процесі підготовки та проведення уроків з учнями і лише 13% випускників програми не використовують ІКТ у своїй роботі через різні обставини (відсутність або обмежений доступ до техніки, недостатній рівень володіння ІКТ, несумісність ідеології програми з власним педагогічним кредо, тощо). Для більш ефективної реалізації програми в області в січні 2009 року створено веб-спільноту тренерів та координаторів програми на всеукраїнському вікі-сайті програми http://iteach.com.ua/mediawiki, яку визнано найактивнішою в Україні.

    У 2008 році постало питання підтримки вчителів-випускників програми «Intel. Навчання для майбутнього» в області, які активно використовують ІКТ у власній педагогічній практиці. Зокрема стало нагальним питання моніторингу та узагальнення досвіду використання ІКТ в поєднанні з інноваційними педагогічними технологіями на теренах Львівської області. Враховуючи, що кількість навчених за програмою на даний момент складає майже 1/6 від кількості всіх педагогічних працівників області та кількість таких вчителів росте, проведення обласного конкурсу на кращий навчальний проект з використанням ІКТ для вчителів-випускників програми «Intel. Навчання для майбутнього» є актуальним та корисним. Добровільна участь вчителів у конкурсі дала можливість відслідкувати якість використання ІКТ у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, географію поширення такого досвіду в області, виявити та популяризувати найкращий досвід, а також виявити недоліки у реалізації програми.

    Про підсумковий семінар-дискусію

    Церемонії нагородження передував семінар-дискусія організаторів конкурсу, членів журі та учасників, головною метою якого було:

    1. узагальнений аналіз конкурсних робіт;
    2. презентація проектів переможців та призерів конкурсу в обох номінаціях;
    3. виявлення проблем щодо організації та проведення конкурсу;
    4. обговорення доцільності проведення такого конкурсу в подальшому;
    5. ймовірні шляхи покращення організації, проведення та ефективності конкурсу в майбутні роки.

    Під час семінару-дискусії учасники заходу мали можливість почути виступи членів журі конкурсу, кожен з яких проаналізував конкурсні роботи з певного напрямку. Зокрема, в процесі роботи до уваги учасників заходу було представлено статистичний аналіз конкурсу, аналіз конкурсних робіт з точки зору їх технічного виконання, аналіз конкурсних робіт з точки зору наявності в них навчальної (виховної) проблеми та значущого учнівського дослідження, дотримання учасниками конкурсу вимог до конкурсних робіт згідно Положення про конкурс тощо.

    Переможці та призери в обох номінаціях конкурсу презентували учасникам свої проекти, історію їх створення, особливості перебігу та найважливіші висновки, які отримали учні-учасники проекту та сам вчитель.

    Кожен учасник конкурсу мав можливість задати питання організаторам та членам журі конкурсу, прокоментувати почуте, запропонувати власні варіанти щодо розв'язання поставленої проблеми. Також в процесі роботи в групах учасники конкурсу спільно з членами журі обговорили та сформулювали поради щодо вдосконалення умов участі в конкурсі, його організації тощо. По завершенні роботи кожен учасник мав змогу підсумувати власну роботу та роботу інших на семінарі-дискусії заповнивши анонімну анкету.

    Завдяки відвертій розмові вдалося виявити та обговорити ключові проблеми та переваги конкурсу, визначитися з його подальшою долею.

    З програмою підсумкового семінару-дискусії можна ознайомитись тут: http://www.scribd.com/doc/20282611/-2009

    Церемонія нагородження

    Нагородження учасників, переможців та призерів конкурсу «Галицький проект – 2009» відбулось в урочистій обстановці за присутності начальника головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації Павла Кузьмовича Хобзея, організаторів та членів журі конкурсу, представників спонсорів конкурсу, від компанії «Eleks software» заступник керівника компанії Наталка Шпот, від компанії «Техніка для бізнесу» заступник директора по роботі з корпоративними клієнтами Микола Пєсін та від компанії «Інком» консультант з продажу Петро Годьмаш. Також на церемонії були присутні представники мас-медіа, зокрема кореспондент Львівського радіо, автор та ведуча програми «Планета дітей» Галина Гупало, головний редактор обласної освітянської газети Ігор Горгула та кореспондент газети «Високий замок»

    На початку церемонії до присутніх з відеозверненням від дирекції освітніх програм Intel в Україні звернувся директор ЦРБТ, організації-адміністратора освітніх програм компанії Intel Володимир Іванов. У своєму виступі Володимир Іванов привітав учасників церемонії та переможців конкурсу, зазначив важливість практичного досвіду учасників подібних конкурсів для їх подальшої роботи. Також наголосив, що Львівська область є зразковою для України не лише за темпами впровадження програми «Intel. Навчання для майбутнього», а й за якістю впровадження. Побажав усім присутнім успіхів та нових творчих ініціатив, що стануть прикладом для інших регіонів України.

    Повне відео звернення Володимира Іванова від дирекції освітніх програм корпорації Intel можна побачити тут http://filestore.com.ua/?d=058737E24

    Перед безпосереднім нагородженням переможців та врученням сертифікатів учасникам конкурсу до присутніх звернувся начальник головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації Павло Хобзей. У своєму слові він зазначив важливість активного використання інформаційно-комунікаціних технологій у навчально-виховному процесі, наголосив на пріоритетності цього напрямку розвитку освіти області. Велике значення у якісному оволодінні вчителями області навичок застосування ІКТ та проектної технології в процесі викладання предметів мають тренінги за програмою «Intel. Навчання для майбутнього».

    Особливо активно програма реалізується в області останні два роки. Випускники програми активно застосовують набуті навички у своїх педагогічній практиці. Саме це і стало одною із ключових причин організації та проведення нового обласного конкурсу «Галицький проект – 2009». Результати конкурсу ще раз підтвердили, що в області є багато талановитих вчителів, що намагаються рухатись в ногу з часом та відповідати найсуворішим вимогам сучасної педагогіки. Окремо Павло Кузьмович відзначив вагомий внесок у реалізацію програми «Intel. Навчання для майбутнього» в області координатора програми Маргарити Носкової, з призначенням якої стали можливими такі суттєві досягнення Львівської області у реалізації програми.

    Сертифікати та дипломи для учасників, призерів та переможців конкурсу вручав начальник головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації Павло Кузьмович Хобзей.

    Усі учасники, які не посіли призових місць, отримали сертифікати учасника конкурсу «Галицький проект – 2009», який дає можливість зарахувати участь у конкурсі до накопичення кредитів в кредитно-модульній системі підвищення кваліфікації.

    В церемонії нагородження також взяли участь спонсори конкурсу представники провідних компаній, пов'язаних з ІТ-технологіями у регіоні. Так, зокрема, призери конкурсу в обох номінаціях за третє місце отримали диплом Головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації та приз від компанії «Інком» флеш-пам'ять на 16Гб. Призи вручав представник компанії «Інком» Петро Годьмаш. Призери конкурсу в обох номінаціях за друге місце отримали диплом Головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації та призи від компанії «Техніка для бізнесу», а саме TV-тюнер, футбольний м'яч та парасольку. Призи вручав заступник директора компанії Микола Пєсін. Переможці конкурсу отримали диплом Головного управління освіти та науки Львівської облдержадміністрації та приз від компанії «Eleks software» цифровий фотоапарат Nikon Coolpix S230 purle. Призи вручила заступник керівника компанії Наталка Шпот.

    Також на церемонії було вручено Подяки Міністерства освіти і науки України та корпорації Intel кращим регіональним тренерам програми «Intel. Навчання для майбутнього» у Львівській області.

    • Регіональному тренеру програми «Intel. Навчання для майбутнього», вчителю середньої загальноосвітньої школи № 2 м. Яворова Манько Надії Миколаївні, яка активно працює в програмі з 2004 року, є провідним тренером програми у Яворівському районі, постійно бере активну участь у всіх заходах, що пов'язані з реалізацією програми в області. 
    • Тренерам тренінгового центру на базі середньої загальноосвітньої школи смт. Верхнє Синьовидне Сколівського району Мозіль Олені Володимирівні та Виннику Ігорю Богдановичу, молодим тренерам, які, працюючи в програмі лише з 2008 року, спромоглися провести якісні тренінги з понад 130 вчителями гірського району області та забезпечити якісне впровадження програми у багатьох шолах Сколівського району.

    Подякою Міністерства освіти та науки України та корпорації Intel за сприяння інформатизації освіти, активну підтримку й особистий внесок в ефективне впровадження програми «Intel. Навчання для майбутнього» була нагороджена обласний координатор програми викладач кафедри життєвих компетентностей Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Носкова Маргарита Вячеславівна.

    Від корпорації Intel призерам конкурсу, та тренерам програми «Intel. Навчання для майбутнього», що отримали подяки Міністерства освіти та науки України та корпорації Intel було вручено подарунки – м'які іграшки.

    Фотозвіт про церемонію нагородження переможців та призерів конкурсу «Галицький проект – 2009» та перебіг підсумкового семінару-дискусії можна побачити тут: http://picasaweb.google.com/margarytansk/2009

    Висновки

    За результатами

    • аналізу публічних виступів учасників конкурсу, організаторів та членів журі конкурсу,
    • роботи учасників семінару-дискусії в малих групах;
    • аналізу анонімних анкет учасників заходу,

    було зроблено ряд висновків.

    1. Конкурс наочно продемонстрував, що вчителі області використовують ІКТ та проектну технологію в своїй роботі. Вчителі намагаються удосконалювати знання та навички володіння комп'ютером, активно оволодівають новими знаннями та уміннями щодо залучення у навчально-виховний процес новітніх Інтернет сервісів, зокрема Web 2.0. Опитування показало, що участь у конкурсі забезпечило професійний ріст вчителів (96%) та дало можливість кар'єрного росту 40% учасникам конкурсу


    2. Конкурс виявив яскраві приклади використання ІКТ в навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів області в поєднанні з інноваційними формами та методами роботи, а також надав можливість вчителям області познайомитись з таким досвідом.
    3. Конкурс виявив типові помилки та недоліки в організації та проведенні навчальних та виховних проектів для учнів загальноосвітніх навчальних закладів і в результаті визначив ключові напрямки їх усунення. А підсумковий семінар-дискусія визначив способи організації такої роботи. Зокрема, лише 20% анкетованих учасників підсумкового-семінару дискусії не відчували потреби у додаткових знаннях та навичках з ІКТ в процесі роботи з учнями в проекті і 80% намагались шукати додаткову інформацію.


      Також практично усі учасники конкурсу виявили бажання пройти навчання на курсах (міні-тренінгах) за такою тематикою: інноваційні педагогічні технології, приклади їх застосування в школі (27%), навички по роботі та використанню нових Інтернет-сервісів (16%), проблеми вчителя, який використовує ІКТ на уроках та способи їх вирішення (16%), методика застосування ІКТ в середній школі, з досвіду роботи (14%), навички по роботі та використанню нових програм (14%); методика застосування Інтернет-сервісів в навчанні, з досвіду роботи (13%)
    4. Конкурс став яскравою та оригінальною педагогічною подією на теренах області. Оригінальними та позитивними ознаками конкурсу учасники назвали його заочну форму (33%), можливість зарахувати участь(перемогу) у конкурсі до накопичення кредитів в кредитно-модульній системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників (27%), оперативне інформування про перебіг та результати конкурсу (18%), можливість вести дискусію з учасниками та журі на вікі-сторінці конкурсу (11%), можливість отримати приз (11%)
    5. Практично одноголосно учасники, організатори та члени журі конкурсу підтримали пропозицію проводити конкурс щорічно. За результатами анонімного анкетування учасників семінару-дискусії таку пропозицію підтримало 96 % учасників. Такий же відсоток учасників (96%) рекомендували би своїм колегам брати участь у наступному конкурсі «Галицький проект» або іншому подібному конкурсі


    6. Запропоновано організаторам конкурсу ввести нові номінації конкурсу та розширити існуючі. А саме,
      • відокремити в окрему групу конкурсні проекти тренерів програми «Intel. Навчання для майбутнього»;
      • розділити конкурсні проекти в окремі групи за віковою ознакою учасників проектів, виділивши в окрему групу конкурсні проекти орієнтовані на учнів молодших класів;
      • ввести нову номінацію «Проект на задану тему».
    7. Учасники конкурсу «Галицький проект 2009» рекомендували організаторам оголошувати наступний конкурс як мінімум за півроку до безпосереднього його проведення.

    Загалом можна зазначити, що конкурс реалізував поставлені перед ним завдання та підтвердив свою актуальність, ефективність та доцільність.

Поділитися: