23 листопада 2010 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського відділом інформаційних технологій і кафедрою природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій для завідувачів районних (міських) методичних кабінетів та координаторів програми «Intel®Навчання для майбутнього» проведено обласний семінар з проблеми «Організація використання новітніх інформаційних технологій у навчально-виховному процесі».
На семінарі були присутні 21 представник районів області та міст Чернігова, Ніжина, Прилук.
На семінарі були розглянуті такі питання:
1. Стан та результати впровадження освітньої програми «Іntel® Навчання для майбутнього» в Чернігівській області у 2009-2010 роках.
2. Організація використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень – 1 комп’ютер».
3. Реалізація програми Intel «Шлях до успіху». Проблеми та перспективи.
4. Підсумки обласних конкурсів учнівської комп’ютерної творчості та веб-дизайну. Перспективи розвитку.
Першою доповідала на семінарі національний менеджер проекту Програми розвитку ООН, координатор мережевих спільнот Дементієвська Ніна Петрівна. Вона висвітлила питання щодо реалізації навчальної програми Intel® «Шлях до успіху» у межах проекту «Соціальна інтеграція та розвиток громадянської відповідальності молоді в Україні”. Звернула увагу, що впровадження програми Intel® «Шлях до успіху» має на меті реалізацію таких напрямів:
- створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти учням старшої школи, у тому числі сільської місцевості;
- апробація моделі мережевої взаємодії загальноосвітніх навчальних закладів в умовах допрофільної підготовки та профільного навчання, виявлення найоптимальніших форм організації допрофільного навчання, у тому числі у сільській місцевості;
- забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення учнів, формування готовності до свідомого вибору та оволодіння майбутньою професією.
Було відзначено, що пріоритетними навчальними закладами для програми Intel® «Шлях до успіху» є сільські школи, школи селищ міського типу та школи малих міст, а також позашкільні навчальні заклади системи освіти.
Також вона розглянула перспективи розвитку освітньої програми «Іntel® Навчання для майбутнього». Розповіла про відмінності десятої версії тієї Програми.
У роботі семінару взяла участь Гущина Наталія Іванівна, завлабораторією менеджменту освітніх проектів ІІТЗО МОН України. Вона презентувала електронне середовище навчання «1 учень – 1 комп’ютер».
У своїй доповіді Наталія Іванівна вказала, що завданням програми є збільшення кількості користувачів комп’ютерів на планеті ще на один мільярд. Але Програма приділяє особливу увагу комплексним довгостроковим напрямкам, спрямованим на підвищення якості освіти за рахунок упровадження сучасних технологій, використання високошвидкісних Інтернет з’єднань, вживання ефективних методів вчення й оновлення змісту освіти.
Наголошувалося, що створити середовище освіти, відповідне цілям і завданням 21 століття, можна лише на основі використання всього комплексу сучасних інформаційних технологій.
Особливо вона відмітила, що електронне навчання за моделлю «1 учень – 1 комп’ютер» створює нові можливості для учнів у всьому світі, зокрема в Україні, сприяє формуванню у них якостей і умінь 21 століття і готує їх до життя в сучасному світі.
Наталія Іванівна представила модель шкільного ноутбука Classmate PC, розповіла переваги та недоліки його використання. Також нею були передані такі документи, як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо використання шкільного ноутбука та зразок заяви на участь в дослідно-експериментальній роботі з теми: «Науково-методичні основи використання ІКТ у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень – 1 комп’ютер” на базі шкільних нетбуків».
Доповідь Гущиної Н.І. завершилась таким висновком:
На підставі досліджень, проведених Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти, можна стверджувати, що використання моделі навчання «1 учень – 1 комп’ютер»:
- позитивно впливає на учнів, покращує адаптацію, розвиває їхні особистісні якості;
- формує в дітей усі необхідні життєві компетенції: навчальні, інформаційні, комунікативні тощо;
- підвищує професійний і творчий рівень вчителів, які працюють в експерименті;
- формується комп’ютерна грамотність вчителів, учнів і їхніх батьків;
- забезпечується широкий доступ учасників навчально-виховного процесу до світових інформаційних ресурсів;
- підвищується ефективність навчального процесу та якість викладання предметів;
- зростає рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;
- налагоджуються взаємозв’язки між усіма учасниками навчально-виховного процесу (учителями, учнями, шкільною адміністрацією та батьками).
Також на семінарі поділились напрацюваннями та планами роботи відділу інформаційних технологій інституту методисти: Літош Юрій Миколайович, Смірнова Олена Миколаївна, Тихоненко Оксана Олексіївна.
У ході семінару були напрацьовані напрями подальшої роботи щодо використання новітніх інформаційних технологій у навчально-виховному процесі області. Були обговорено шляхи впровадження нових Програм, проектів та подальшого розвитку обласних конкурсів.
Джерело: choippo.edu.ua