Шановні координатори і тренери програми «Інтел Навчання для майбутнього»!
Нижче наведені типові недоліки і найбільш розповсюджені помилки, виявлені під час проведення експертизи представлених робіт. Сподіваємось, що розміщені матеріали сприятимуть покращенню якості проектів та навчання вчителів.
1. Склад портфоліо:
a. Часткова відсутність документів, які складають портфоліо претендента та учасників проведених ним семінарів (див. Вимоги до оформлення документів).
b. Розміщення документів не в тих папках, у яких вони мають бути за вимогами;
c. Наявність у папках зайвих документів, шаблонів тощо.
d. Наявність папки Допоміжні матеріали.
2. Типові помилки:
a. План проекту:
- Нерозуміння, що таке Основні питання проекту (Ключове, Тематичні, Змістові), яка відмінність їх між собою та яке їх призначення у проекті;
- Відсутність конкретного результату проекту (презентація, публікація та сайт не є результатами проекту!)- див. на сайті Результати проекту;
- Невірне розуміння призначення та змісту Стислого опису проекту;
- Нерозуміння того, що таке навчальні цілі проекту, відсутність у цілях наголосу на розвиток навичок мислення високого рівня;
- Плутанина у розумінні того, що таке Навчальні цілі і Діяльність учнів;
- Відсутність або недостатність опису групової роботи учнів;
- Нерозуміння того, що проектний метод вимагає інтеграції предметів (відмічено лише один або два предмети);
- Відсутність або недостатність розробки дослідницької діяльності учнів.
b. План реалізації:
- Як виконавці проекту задіяні лише вчителі, адміністрація, батьки, незрозуміла роль учнів;
- Необґрунтовані строки виконання окремих етапів проекту.
c. Учнівські приклади:
- Презентація учнівська:
- Не визначено проблему та не намічено шляхи її розв'язання;
- Презентація є лише ілюстрацією до деяких моментів проекту, дослідження не відображене;
- Не показано інструменти дослідження – таблиці, діаграми;
- Не зроблено висновків;
- Надмірна кількість слайдів (15 і більше);
- Нерозуміння відмінності між презентацією і публікацією, багато дрібного тексту у слайді;
- Невдале використання кольорів;
- Первантаженість анімаціями;
- Відсутність посилань на Інтернет та літературу;
- Публікація учнівська:
- Нецікава назва;
- Публікація повторює матеріали презентації;
- Нема серйозної статті щодо теми проекту;
- Нема згадки про те, що діти роблять проект;
- Відсутня анотація;
- Дрібний нечитабельний або занадто крупний шрифт;
- Статті і малюнки не підписані, не вказані джерела їх отримання (порушене авторське право);
- Невдале, неестетичне оформлення публікації;
- Занадто великі статті, написані «дорослою» не зрозумілою дітям мовою;
- Відсутність цікавих завдань, конкурсів;
- Див. також на сайті Критерії оцінювання гарної публікації
- WEB-сайт учнівський:
- Не працює чи відсутня панель навігації;
- Повторюються матеріали презентації і публікації;
- Не йде мова про проект;
- Нема зворотного зв'язку – електронної адреси, форм для написання листа, посилання на сайт;
- Незрозуміла мета створення сайту, однією з основних рис якого є можливість спілкування;
- Сайт не представлений у форматі HTML.
d. Засоби оцінювання:
- Копіювання готових форм без адаптації до свого проекту;
- Нерозуміння відмінностей між методичним призначенням різних учнівських документів і відсутність відображення цих відмінностей у формах оцінювання -див., наприклад, на сайті Критерії оцінювання гарної публікації;
e. Дидактичні матеріали:
- Дидактичний матеріал, виконаний у WORDi:
- Розміщення матеріалів, які не мають дидактичного призначення;
- У тестах – використання лише одного виду (одне з багатьох), причому методично невірно – використовуються прапорці;
- Дидактичний матеріал, виконаний у EXCELi:
- Не використовуються можливості EXCEL: документ можна було так само зробити у WORDi;
- Результати дослідження не проілюстровані діаграмами.
f. Методичні матеріали:
- Учительська презентація, публікація чи сайт:
- Нерозуміння призначення відповідного документу як частини проекту для допомоги учням;
- Типові помилки при створенні відповідного документу: нерозуміння особливостей призначення презентації, публікації, сайту ( див. на сайті Ідеї Презентації публікації сайту);
- Методичний матеріал в EXCEL:
- Відсутність або невірне використання формул;
- Відсутність діаграм;
- Методично невірне використання типу діаграми.
- Список посилань:
- Перераховані лише адреси сайтів без їх назви та використаних з них матеріалів;
- Наведені лише друковані матеріали.
- Інструкція:
- Копіювання готових інструкцій без адаптації до свого проекту;
g. Лист про дозвіл на використання авторських матеріалів:
Повністю
скопійований з шаблону без прив'язки до проекту.