Основні зауваження до документів, які подаються на отримання звання «Тренер-методист» і «Старший тренер»

Шановні координатори і тренери програми «Інтел Навчання для майбутнього»!

Нижче наведені типові недоліки і найбільш розповсюджені помилки, виявлені під час проведення експертизи представлених робіт. Сподіваємось, що розміщені матеріали сприятимуть покращенню якості проектів та навчання вчителів.

1. Склад портфоліо:

a. Часткова відсутність документів, які складають портфоліо претендента та учасників проведених ним семінарів (див. Вимоги до оформлення документів).

b. Розміщення документів не в тих папках, у яких вони мають бути за вимогами;

c. Наявність у папках зайвих документів, шаблонів тощо.

d. Наявність папки Допоміжні матеріали.

2. Типові помилки:

a. План проекту:

  • Нерозуміння, що таке Основні питання проекту (Ключове, Тематичні, Змістові), яка відмінність їх між собою та яке їх призначення у проекті;
  • Відсутність конкретного результату проекту (презентація, публікація та сайт не є результатами проекту!)- див. на сайті Результати проекту;
  • Невірне розуміння призначення та змісту Стислого опису проекту;
  • Нерозуміння того, що таке навчальні цілі проекту, відсутність у цілях наголосу на розвиток навичок мислення високого рівня
  • Плутанина у розумінні того, що таке Навчальні цілі і Діяльність учнів;
  • Відсутність або недостатність опису групової роботи учнів;
  • Нерозуміння того, що проектний метод вимагає інтеграції предметів (відмічено лише один або два предмети);
  • Відсутність або недостатність розробки дослідницької діяльності учнів.


b. План реалізації:

  • Як виконавці проекту задіяні лише вчителі, адміністрація, батьки, незрозуміла роль учнів;
  • Необґрунтовані строки виконання окремих етапів проекту.


c. Учнівські приклади:

  • Презентація учнівська:
    • Не визначено проблему та не намічено шляхи її розв'язання;
    • Презентація є лише ілюстрацією до деяких моментів проекту, дослідження не відображене;
    • Не показано інструменти дослідження – таблиці, діаграми;
    • Не зроблено висновків;
    • Надмірна кількість слайдів (15 і більше);
    • Нерозуміння відмінності між презентацією і публікацією, багато дрібного тексту у слайді;
    • Невдале використання кольорів;
    • Первантаженість анімаціями;
    • Відсутність посилань на Інтернет та літературу;
  • Публікація учнівська:
    • Нецікава назва;
    • Публікація повторює матеріали презентації;
    • Нема серйозної статті щодо теми проекту;
    • Нема згадки про те, що діти роблять проект;
    • Відсутня анотація;
    • Дрібний нечитабельний або занадто крупний шрифт;
    • Статті і малюнки не підписані, не вказані джерела їх отримання (порушене авторське право);
    • Невдале, неестетичне оформлення публікації;
    • Занадто великі статті, написані «дорослою» не зрозумілою дітям мовою;
    • Відсутність цікавих завдань, конкурсів;
    • Див. також на сайті Критерії оцінювання гарної публікації
  • WEB-сайт учнівський:
    • Не працює чи відсутня панель навігації;
    • Повторюються матеріали презентації і публікації;
    • Не йде мова про проект;
    • Нема зворотного зв'язку – електронної адреси, форм для написання листа, посилання на сайт;
    • Незрозуміла мета створення сайту, однією з основних рис якого є можливість спілкування;
    • Сайт не представлений у форматі HTML.

d. Засоби оцінювання:

  • Копіювання готових форм без адаптації до свого проекту;
  • Нерозуміння відмінностей між методичним призначенням різних учнівських документів і відсутність відображення цих відмінностей у формах оцінювання -див., наприклад, на сайті Критерії оцінювання гарної публікації;

e. Дидактичні матеріали:

  • Дидактичний матеріал, виконаний у WORDi:
    • Розміщення матеріалів, які не мають дидактичного призначення;
    • У тестах – використання лише одного виду (одне з багатьох), причому методично невірно – використовуються прапорці;
  • Дидактичний матеріал, виконаний у EXCELi:
    • Не використовуються можливості EXCEL: документ можна було так само зробити у WORDi;
    • Результати дослідження не проілюстровані діаграмами.

f. Методичні матеріали:

  • Учительська презентація, публікація чи сайт:
    • Нерозуміння призначення відповідного документу як частини проекту для допомоги учням;
    • Типові помилки при створенні відповідного документу: нерозуміння особливостей призначення презентації, публікації, сайту ( див. на сайті Ідеї Презентації публікації сайту);
  • Методичний матеріал в EXCEL:
    • Відсутність або невірне використання формул;
    • Відсутність діаграм;
    • Методично невірне використання типу діаграми.
  • Список посилань: 
    • Перераховані лише адреси сайтів без їх назви та використаних з них матеріалів;
    • Наведені лише друковані матеріали.
  • Інструкція:
    • Копіювання готових інструкцій без адаптації до свого проекту;

g. Лист про дозвіл на використання авторських матеріалів:

Повністю скопійований з шаблону без прив'язки до проекту.