Недоцільно у тренінгу пропускати проведення педрад, хоча часто можна почути думку, що обговорення в групах педагогічних аспектів використання ІКТ у навчальному процесі відволікають вчителів від самих ІКТ і вирішення основних завдань курсу та забирають багато часу. Мета проведення педрад полягає в організації групової дискусії, вона передбачае уміння кожного вчителя висловити свою особисту думку, тобто проявити себе та почути думку та аргументи колеги.
На кожній педраді завжди повинні обговорюватися два аспекти питання – наявні проблеми та шляхи вирішення кожної окремо. При проведенні педради тренер може на допомогу викликати одного з вчителів. Він повинен стисло записувати (на дошці, фліпчарті, комп'ютері, екран якого відображається за допомогою мультимедійного проектора) ідеї, що пропонуються для обговорення. Всі повинні йому допомогти. Записи слід оформляти у дві колонки: проблеми та шляхи їх вирішення. Можна писати на двох окремих аркушах.
Проблеми | Шляхи їх вирішення |
Крім організаційних можливостей педради несуть змістове навантаження, яке є суттєвим для досягнення основних цілей навчання щодо створення Портфоліо навчального проекту.
Результатом обговорення питання розвитку учнів при використання ІКТ може стати табл. 1.
Таблиця 1. Ідеї щодо використання учнівських презентацій, веб-сайтів та публікацій
|
Презентація |
Веб-сайт |
Публікація |
Призначення |
Презентація мети та головних ідей майбутнього проекту на його початку |
Встановлення зв'язку з іншими учнями у світі |
Створення інформаційного бюлетеня на будь-якому етапі проекту |
Що може містити |
Опис проекту (завдання, матеріали, дії, результати) |
Гіперпосилання на зв'язані веб-сайти |
Вступна стаття Винаходи, відкриття або теорії |
Призначення, які навички та вміння може розвивати |
Усний виступ перед аудиторією, вміння коротко сформулювати свою думку, використовувати різні мультимедійні засоби і можливості (зображення, звукозаписи, відеофільми, гіперпосилання на інші веб-сайти або файли) |
Публікація поточної інформації або результатів досліджень, вміння ефективно спілкуватися (ставити певну мету і добиватись її) з аудиторією з усього світу, збір інформації за допомогою форм, баз даних |
Використання повних речень, розрахованих на читання однією людиною, комбінування тексту і зображень, можливо схем, графіків і діаграм |
Доцільно таку таблицю роздрукувати та роздати кожному вчителеві як результат обговорення зазначеного питання на педраді, вона буде корисною при створенні учнівських робіт – публікацій, презентацій та веб-сторінок.
Обговорення слід закінчити стислими висновками щодо того, на якому етапі реалізації навчального проекту використання ІКТ (презентації, публікації, веб-сайту) буде ефективним та сприятиме розвитку в учнів відповідних вмінь та навичок.
Не забудьте надати вчителям час для запису їх власних думок до посібника.