Спочатку запитайте у вчителів, яка кількість форм оцінювання пропонувалась їм для аналізу в домашній роботі, а далі – на яку кількість груп можна розбити їх та за якими ознаками.
Обговоріть ознаки. Вони можуть бути такими:
Обговоріть ці ознаки. Можна відзначити найактивніших вчителів маленькими призами.
Далі об’єднайте вчителів у пари так, щоб пари не повторювались і вчителі працювали з новими партнерами. Протягом 15 хв. запропонуйте продемонструвати один одному створену учнівську презентацію та розповісти про виділені ними критерії для її оцінювання. Це можна зробити так: вчителі обмінюються формами оцінювання та намагаються за створеними автором критеріями оцінити його ж учнівську презентацію.
Спочатку один партнер пари на своєму комп’ютері демонструє протягом 3 хвилин колезі свою учнівську презентацію, починаючи її в ролі учня зі слів «А ти знаєш, яке цікаве дослідження ми проводимо на уроках….. Ми виконували…. Після такої роботи зроблено презентацію.» При цьому другий партнер пари, в ролі товариша учня з іншої школи, уважно слухає та відповідає: «А цікавіше було, якщо б ….!» Потім вони обмінюються ролями та переходять до іншого комп’ютера, на якому зберігається приклад учнівської презентації другого партнера.
Важливими при обговоренні презентацій у парах є такі питання:
Робота в парах закінчується спільним обговоренням.
Надайте вчителям кілька хвилин для нотування думок та пропозицій, що виникли в процесі обговорення.
HBM Часто вчителі помилково вважають, що створені презентації і є діяльність учнів у проекті. Ні! Презентація – це форма подачі висновків учнів, які вони зробили, працюючи над своїм дослідженням. Що вони досліджували? Що порівнювали? Що оцінювали? Мається на увазі «розумова діяльність». Це має бути відображено і в плані навчального проекту. |