Педрада: Організація роботи учнів на комп’ютерах за умови їх обмеженої кількості у школі

Питання педради, що пропонуються для обговорення, суттєві, особливо для сільських шкіл. Важливо надати можливість вчителям поділитися думками про те, які існують шляхи організації роботи учнів на комп'ютерах за умови обмеженої їх кількості у школі. Можна побудувати мозкову атаку таким чином: спочатку сформулювати проблеми, пов'язані із зазначеною темою, а потім визначити шляхи вирішення виділених проблем. Результати такого обговорення доцільно подати на дошці у вигляді двох колонок: «Проблеми» та «Шляхи їх вирішення».

На нашу думку, це можуть бути:

  • робота учнів за спеціальним графіком у комп'ютерному класі школи;
  • робота в Інтернет-кафе, комп'ютерному клубі;
  • на роботі у батьків;
  • використання «мультимедійного візка»; 
  • робота в позаурочний час (вихідні дні, практика, канікули);
  • використання домашніх комп'ютерів;
  • бібліотеки, центри відкритого доступу;
  • сусідні школи; 
  • тощо.


Обов'язково записуйте пропозиції учасників на дошці чи аркуші паперу , можна також звернутися за допомогою до вчителів для точного і швидкого формулювання та запису ідей, що висловлюються вчителями у мозковій атаці.

Справа в тім, що записані ідеї, не лише концентрують увагу вчителів та допомагають міркувати над шляхами вирішення зазначених проблем. Їх письмове оформлення дозволяє вчителям після обговорення протягом наступних 2–3 хв. записати зазначене у своєму посібнику та, крім того, занотувати свої думки, що виникли у процесі такого обговорення.

Якщо ви давали домашнє завдання розробити форми оцінювання діяльності учнів по створенню учнівської публікації, то слід дати вчителям 20 хв. для створення цієї форми на комп'ютері, зберегти її у відповідній папці і доповнити в Плані проекту розділи «Діяльність учнів» та «Навчальні цілі» міркуваннями щодо роботи учнів з цією формою та розвитку відповідних навичок.

Як завжди, навчання вчителів за новим модулем слід розпочати з оголошення теми, основних питань, завдань та очікуваних результатів.