Вправа 4: Перегляд плану навчального проекту

Для того щоб виконання даної вправи не було формальним, слід запропонувати на цей раз у групі проговорити, що кожний вчитель записує до розділу «Діяльність учнів» та «Навчальні цілі», і разом з усіма обговорити, наскільки правильно (згідно з вимогами про необхідність формування при реалізації проекту в учнів навичок мислення високого рівня) вчитель виділив відповідну до завдань проекту їх самостійну дослідницьку діяльність та визначив навички, які мають отримати учні.

Огляд домашнього завдання: Розробка Форми і критеріїв оцінювання діяльності учнів по створенню веб-сайту (5 хв.)

Рефлексія (5 хв.). Практика засвідчує, що після виконання всіх завдань перших шести модулів у деяких учасників створюється певна психологічна напруженість, оскільки багато робіт вже розпочато (і презентація, і публікація, і веб-сайт, і форми оцінювання кожного учнівського прикладу), але не все закінчено. Вчителі вже зрозуміли, що у кожному модулі розпочинається нова серйозна робота. Їх діяльність постійно змінюється, напруженість зростає, кількість нової інформації збільшується. На нашу думку, саме наприкінці навчання за модулем 6 починається так званий пік навчання, коли вчителі «переповнені» інформацією різного типу: і з галузі дидактики, і із методики, і із галузі ІКТ. Саме у цей час тренерам слід знаходити можливість для «підтримки» вчителів, що у різних випадках може вимагати різних дій: кого слід просто заспокоїти, похвалити, нагородити маленьким призом, кому розповісти, як навчалися на курсах ви самі і що відчували поруч з вами ваші колеги тощо.

Слід пояснити, що всі вчителі проходили через такі випробування, що вже починаючи з модуля 7 учасники відчуватимуть перші успіхи та усвідомлення, що вони все роблять як слід.

Зрозуміло, що успішне навчання – це найкраща мотивація для його продовження. Успіх приходить тоді, коли вчитель задоволений результатами своєї роботи за тиждень, коли йому є чим похвалитися не лише перед колегами, а й перед своїми учнями та колегами у школі і навіть перед родиною.

Слід нагадати вчителям про необхідність відзначити у таблиці виконання складових Портфоліо те, що кожним з них вже зроблено, і вирішити, чи потрібно деякі матеріали доопрацьовувати або переробляти.

Враховуючи високий емоційний стан учнів наприкінці навчання за цим модулем, слід побудувати рефлексію за такою формою: «Я хочу похвалити себе за ….» Спонукайте вчителів до такого оцінювання своєї власної роботи, якщо вони не звикли себе хвалити. У більшості випадків вони намагаються себе покритикувати.