Структуру проведення цього модуля подано у таблиці.
План проведення навчання за модулем | |||
№ |
Тема |
Вид діяльності |
Час |
1. |
Психологічна вправа |
• групова робота |
5 хв. |
2. |
Обговорення власного Навчального проекту |
• робота в парах |
20 хв. |
3. |
Вправа 1: Створення Списку інформаційних джерел (15 хв.) | ||
4. |
Крок 1.1: Правила бібліографічного опису при цитуванні друкованих джерел. Правила опису електронних джерел |
• робота з посібником |
5 хв. |
5. |
Крок 1.2: Ознайомлення з правилами опису електронних публікацій |
• робота з посібником |
5 хв. |
6. |
Крок 1.3: Створення за допомогою шаблону Списку використаних веб-сайтів для Проекту |
• робота на комп'ютері |
5 хв. |
7. |
Вправа 2: Використання тематичних пошукових каталогів та пошукових машин (45 хв.) | ||
8. |
Крок 2.1: Робота з тематичними пошуковими каталогами та пошуковими машинами |
• міні-лекція тренера |
15 хв. |
9. |
Крок 2.2: Пошук інформації у тематичних каталогах та пошукових машинах за допомогою ключових слів |
• робота на комп'ютері • робота в Інтернеті |
15 хв. |
10. |
Крок 2.3: Удосконалення процедури пошуку Крок 2.4: Розширений пошук інформації на різних пошукових машинах |
• міні-лекція тренераіндивідуальна робота в Інтернеті • робота з папками Портфоліо |
10 хв. |
11. |
Збереження на диск потрібних ресурсів з Інтернету |
• міні-лекція тренера |
5 хв. |
12. |
Вправа 3: Пошук інформаційних ресурсів у Інтернеті (1 год. 20 хв.) | ||
13. |
Крок 3.1: Пошук інформаційних ресурсів для Портфоліо навчального проекту |
• робота з компакт-диском • індивідуальна робота в Інтернеті |
1 год. |
14. |
Ознайомлення з веб-сайтами освітніх програми Intel в Україні, Росії, у світі: http://www.iteach.com.ua/ ; http://www.iteach.ru/; www.intel.ru/education ; www.intel.com/education Обговорення проблем у форумі |
• індивідуальна робота в Інтернеті |
10 хв. |
15. |
Вправа 4: Використання електронної пошти (40 хв.) | ||
16. |
Крок 4.1: Реєстрація на поштовому сервері |
• індивідуальна робота в Інтернеті |
25 хв. |
17. |
Крок 4.2: Шляхи використання електронної пошти в навчальному Проекті |
• обговорення в групі |
15 хв. |
18. |
Самостійна робота: Оцінювання ресурсів Інтернету (35 хв.) | ||
19. |
Крок 1: Аналіз та оцінювання веб-сайтів |
• робота з компакт диском • робота в парах |
25 хв. |
20. |
Крок 2: Робота в парах |
• робота в парах |
10 хв. |
21. |
Огляд домашнього завдання: Пошук ресурсів для Портфоліо проекту |
• міні-лекція тренерa |
5 хв. |
22. |
Рефлексія |
• групова роботa |
5 хв. |
Почніть з психологічної вправи з вчителями, але витратьте на неї не більше 5 хв. Такі вправи для розминки мають відповідати змістові наступного модуля, приклади таких вправ ви можете знайти у Додатку 5.
Робота в парах. Обговорення власного навчального Проекту (20 хв.)
Обговорення домашнього завдання та власного навчального проекту пропонується провести в парах. Зробіть за допомогою карток так, щоб вчителі на червоному модулі працювали з іншими партнерами. Потрібно, щоб пропозиції щодо вдосконалення теми та Основних питань проекту вчителі почули від своїх колег, а не від тренера. Тренер не повинен "нав'язувати" свою думку. На такому тренінгу всі повинні бути рівними, – всі вчаться і кожний допомагає один одному.
Обговорення можна провести за таким сценарієм:
Потім вчителі, що працюють в парах, міняються ролями. За одну хвилину до кінця роботи кожного в парі нагадайте, скільки їм лишилося працювати.
Тренерам доцільно протягом цієї вправи послідовно підходити до пар та спрямовувати обговорення в русло запропонованого сценарію. Починати слід не з "активних" пар, а із «скептиків», які за деяких умов не проводять процес обговорення – їм потрібна допомога. Роль тренера – допомогти вчителям у парі почати бесіду, витримавши паузу і чекаючи, доки учасник почне говорити, а наприкінці можна переглянути, які пропозиції та думки кожен з них записав до свого посібника. Роль тренера здебільшого є організаційною, а не змістовою – пам'ятайте про це. При роботі в парах вчителі також активно навчаються та удосконалюють свою професійну майстерність: коли розповідають в голос про свій навчальний проект, коли слухають ідеї колег і в ролі учнів дають коментарі та пропозиції.
Крім того, вчителі навчаються організовувати парну учнівську роботу, і, як свідчить досвід, потім у навчальному процесі починають все частіше застосовувати групову та парну форми роботи учнів на уроках.
Не слід відмовлятися від цього виду діяльності. На думку самих вчителів, робота в парах є дуже корисною для них. Після цієї вправи більшість з вчителів вирішує внести зміни до своїх навчальних проектів. Надайте можливість їм занотувати думки, що виникли в процесі обговорення.